Ett grönt paket...

...med prickar och vitt snöre. Jag är nöjd. Det känns som en bra present. Nu hoppas jag bara på att han/hon/de som ska få paketet blir lika glad/-a. Ja, för vem/vilka det är till tänker jag såklart inte avslöja. :)








Idag hände något kul på jobbet. Eller kul och kul... Jag blev mest tokvarm och jättegenerad. Då ska jag tillägga att jag är en person som inte blir generad särskilt ofta (fast... Nu är det två gånger inom loppet av fyra dagar [ja, Jessica ena gången är när du gick fram till kompisen till mannen i mitt liv i lördags...]. Illa!). Det kom nämligen in en kvinna som kanske var strax över 30 år som gick och kikade lite med sin väninna. Jag gick såklart fram och frågade om de behövde hjälp. Följande hände:

Kvinnan (K): Ja, jag behöver hjälp, men det har inte med skor att göra.

Jag (J): Ok... Vad kan jag då hjälpa dig med?

K: Alltså! Du är så himla snygg i håret. Jag måste fråga vart du klipper dig.

J: Oj, tack! Jag klipper mig hos min syster och hon har salong i Laholm.

K: Jaha... Det var ju lite långt bort.

J: Ja, men jag är övertygad om att du är välkommen dit att klippa dig.

K: *haha* Ja... Men det blir lite långt.

J: Ja, men det förstår jag.

K: Ja, frisyren är jättesnygg alltså. Jag försöker alltid förklarar för min frisör hur jag vill att hon klipper mig, men det blir aldrig bra. Hur mycket jag än beskriver hur jag vill ha det så blir det fel. Varje gång. Fel...

J: Det är så tråkigt när det blir så.

K: Ja, så jag tänkte... Får jag ta lite kort på dig så att jag kan visa min frisör? Alltså det är ok att säga nej, men det vore väldigt snällt!

J (alldeles röd i ansiktet [kan jag tänka mig], helt plötsligt jättevarm och supergenerad): Ehhhhh, jamenvisst. Fota på du.

K (plockar fram sin mobil): Åh vad snällt!

Några fjortistjejer i butiken: *fnissfniss* Vad gör dem? *fnissfniss*



Så där stod jag alldeles generad och blev fotograferad av en helt okänd människa. Smickrande, men otroligt generande!! Nog för att jag har fått väldigt mycket komplimanger för mitt hår under de senaste åren (syster... Det är din förtjänst!), men just den här frisyren tar nog priset. Jisses!

Med det avrundar jag för dagen och kryper till kojs. Imorgon blir en tuff dag. So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0