Sista fredagen.

Min kropp! Jag körde sandsäcksbox tillsammans med Jessica på Sportlife igår kväll. Det var svettigt, hårt, varmt, tungt och lite smärtsamt. Stundtals under de 75 minutrarna ville jag bara ge upp, men icke! Jag slog på - hårt, snabbt och ilsket. Svetten rann och armarna blev alldeles stumma. Efteråt hade jag superont i händerna. Sandsäcken är rätt hård kan jag upplysa om! Mellan ring- och lillfingrarna hade jag nästan fått som små blödningar under huden. Ja, det såg nästan ut som små röda blåmärken. Kanske inte helt bra, men oj så skönt det kändes att få slåss lite!

I morse satte jag klockan tidigt för att inviga mina nya löparskor. Dessvärre var det isigt på asfalten så det fick bli en tur på löpbandet. Skorna var supersköna och jag kände hur jag både satte i foten och sköt i från på ett helt annat sätt än i de gamla. Nu är jag lite öm i en muskel i vaden som jag inte ens visste fanns. Måste ha med skorna att göra. Det blev hur som haver 5 km på ungefär 27:30. Det är jag rätt nöjd med faktiskt. Dessvärre är det ju inte något 5 km-lopp jag tränar för. Så nu måste jag lägga fokus på långsammare tempo och längre sträckor!

Så nu står jag här på jobbet och har lite ont i lillfingerknogarna och vaderna. Men ack så glad jag är ändå! Idag är det fredag och även om jag jobbar imorgon så är det skönt med helg. Jag har en hel del på schemat - jobba, träna, melodifestivalmys, brunch, städa, tvätta, baka... Fullspäckad helg alltså!

Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag gör min sista dag på måndag! Idag är alltså min sista fredag. Nästa fredag är jag på nytt jobb! Jag har inte riktigt förstått det än... Men det kommer väl när jag väl är på plats sen..

Men... Först ska jag ta en skön helg och säga hejdå till det gamla. Sen kickar jag igång det nya! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0