Trasig hals. Fullproppad hjärna.

Jisses så trött jag är! Flera timmar med korvstoppning följt av några timmars läsning. Min hjärna håller på att explodera av information! Jag borde egentligen läsa lite till i den 130 sidor långa handboken jag fick med mig idag, men jag orkar inte. Hjärnan klarar inte av att ta in mer grejer nu.

Under dagen har jag insett så många saker. Hur annorlunda saker kommer att bli nu. Hur jag måste tänka om och jobba på helt nya sätt. Spännande, skrämmande och nervöst på en och samma gång.

Efter jobbet (eller introduktionen/korvstoppningen) gick jag till Åhléns och köpte mig en ordentlig pärm till alla mina papper. Det lär behövas. Jag köpte också en ny liten kalender. Den jag har är lite för stor för att kånka i väskan. Struktur, kontroll och ordning. Jag måste ha koll på vilka tider jag jobbar (hejdå 9.45-18.15 måndag till fredag), lite återkommande möten som måste kommas ihåg och lite såntdär.

För att orka med morgondagen, som består av mer introduktion följt av matlagningskurs på kvällen (note to self: plocka fram förkläde och tomma matlådor! Kom också ihåg att ta med detta imorgon!), ska jag alldeles strax krypa ner och sova. Min kropp behöver all vila den kan få. Speciellt min trasiga hals. Jag är glad om jag lyckas få ur mig några som helst ord imorgon... Heshet är inget roligt alls tycker jag...

Så... Nu kastar jag in handduken för idag och hoppas på att jag kan sova sött trots alla tankar och all info som snurrar i min hjärna. Godnatt



Ordning och struktur med en ny liten kalender.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0