Då kör vi igång rutin veckohandling.

Den senaste tiden har min matlagning varit under all kritik! Det har varit sena kvällar då energin och lusten att laga mat har varit helt borta och då en tallrik fil och müsli har varit så mycket enklare. Inte alls bra... Jag vet... Men det har liksom behövt bli så för att jag ska orka så mycket annat.

Men idag bestämde jag mig för att det ska bli ändring på detta! Inga mer oplanerade handlingar. Inga mer kvällar där middagen inte är planerad redan innan. Inga mer kvällar med stirrande i kylen för att komma på vad jag ska laga. Nej, nu är det veckoplanering och veckohandling som gäller!! Jag ska i alla fall försöka vara duktig.

Jag inledde detta duktiga veckoplanerandet idag. På min lunch sprang jag ner till ICA Maxi och inhandlade massa godsaker som ska bli middagar och matlådor under kommande vecka. Enkla rätter som inte ska ta så himlans lång tid på kvällen. Helt rätt start!

Så... Vad blir det då? Det blir... Bakad potatis med röra gjord på creme fraiche, skinka, purjolök, paprika, dijonsenap och lite kryddor. Min smaskiga lasagne med keso och goda grönsaker. Paj med bacon, smaksatt creme fraiche, paprika och purjolök. Köttfärssås med spagetti. Det blir väl en bra matvecka?

Nu ska det bli intressant att se om jag kan vara duktig med det här. Vore otroligt skönt!!

Men nu... Dags att sova! Lång dag både imorgon och på fredag. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0