Att förlänga dagen och sommaren.

Jag borde ha somnat för längesen, men så blev det inte riktigt. Efter jobbet åkte jag till Vasastan och mötte upp M, K och J. J hade förberett mat och vi packade ihop oss och begav oss upp på berget precis där han bor. Uppe i en liten utkikstornsliknande byggnad la vi ut filtar och tände grillen. Vin, melon och lufttorkad skinka till förrätt. Perfekt grillad och riktigt smarrig entrecote, sallad och kall sås till varmrätt. Trevligt samtal ute i det fria. Sen pannacotta, irish coffee och ett riktigt gott dessertvin hemma hos J. Hux flux var klockan mycket och jag var väl hemma runt 00.45.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte önskade mig sovmorgon imorgon, men det blir det såklart icke! Fullt ös hela dagen, fika på kvällen och sen hem och packa till kickoff med jobbet.

Men.... Det positiva med sådana här underbara kvällar är att man kan förtränga att hösten snart är här. Sommaren känns mer närvarande. Trots att jag fick ha kofta på mig för att inte frysa så känns dagen och sommaren lite, lite längre. Mer sånt tack!

Men nu sova!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0