Det där med att packa.

När jag ska iväg på någon resa - lång som kort - tycker jag att det är svårt att packa. Förut packade jag alltid alldeles för mycket. Hela väskan full med saker som jag visste att jag ändå inte skulle använda väl på plats. Onödigt. Men samtidigt ville jag inte stå där och sakna något. Eller bara packa för sol och så blir det regn eller tvärtom.

För tre år sen var jag iväg på en tvåveckorstripp på Mallorca och i Spanien tillsammans med finaste herr och fru A. Vi bestämde oss för att resa lätt. Bara handbagage. Usch så svårt! Vägde varenda plagg fram och tillbaka. Varje sak jag la ner i väskan omvärderades både en och två gånger. Hur skulle jag klara mig i två veckor med enbart innehållet i den där lilla lilla väskan? Jag klarade mig. Konstaterade att jag till och med hade plagg jag inte hade använt!! Det lärde mig att packa lätt och att tänka: saknar jag något så köper jag det på plats! Det är ju faktiskt inte värre en så!

Nu står jag här igen. Tänker packning. Vad som ska få följa med och inte. Det är ett litet tag kvar, men behöver tvätta och överväga. Hur många kjolar behöver jag? Vilken jacka ska jag ha på mig? Ska jag packa byxor? Vad vill jag ha på mig på kvällarna? Vilka skor ska fötterna bo i? Valen är många. Skapar redan nu en liten packlista i mitt huvud. För att vara förberedd. För att ha koll. Men den lär ändras både en och två gånger innan det är dags. Var så säker...


Hur tänker du när du packar? Ge mig tips!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0