En längtan tillbaka.


Kom precis på att jag inte har kollat mina bilder från New York än. Inte för att jag tog så många jag gjorde första gången jag var där, men några blev det. Jag har kollat på dem nu och jag känner en stark längtan i bröstet. Jag vill åka tillbaka dit nu. Och då menar jag nu! Det hjälper inte att jag snart har plöjt alla säsonger av Sex and the city. Det gör längtan ännu starkare. Jag vill promenera runt på Manhattans gator. Jag vill äta god mat. Jag vill handla god frukt på Wholefoods. Jag vill åka gul taxi. Jag vill äta Pinkberry. Jag vill shoppa. Jag vill strosa i Central Park. Jag vill känna mig liten bland alla stora hus. Jag vill smaska cupcakes. Jag vill åka till New York!

Här kommer ett axplock av mina bilder från tjejresan i november.



Utsikten från takterassen på vårt boende.



Jag och Empire i bakgrunden.



God drink....




...och världens godaste majskolvar.



Vi gissade på att det här var Carries trappa, men den låg ett par tre
uppgångar bort. :)




Flatiron.




Skridskoåkning i Central Park.



Fina höstfärger.





Höst i New York.





Godaste grekiska maten!!




Pappersmuggskonst?




New York in motion.




Godaste burgare, french fries, lemonade och strawberry milkshake på
Shake Shack.




Rosa hummerlimo. Chauffören matchade med slips i samma färg.




På Brooklyn bridge.




Godaste lunchdrinken - Frozen margarita med strawberries - på Café
Habana.




De hade även otroligt god mat!!




Yepp... En isbjörn mitt på gatan.




Pinkberry!!





Central park.





Yes. Jag vill tillbaka NU!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh, jag också! Nu. Nu. NU!!!

2012-02-20 @ 11:41:03
URL: http://morsanfruganochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0