Mina läppar jublar.

Bland det värsta med vintern (förutom konstant frysande, kilovis med kläder, mörker och annat hemskt) är att min hud blir absolut snustorr! Ansiktet flagnar, huden på ben och armar är vitare än vitast av torrhet och läpparna fnasar och svider. Inte alls kul! Jag hade nog kunnat bada i lotion två gånger om dagen och det skulle ändå snöa från mina kläder.

Värst är nästan ansiktet och läpparna. Det syns liksom så väl där. Det går inte att dölja med en tröja (jo det går, men hur snyggt skulle det va att gå med en kofta över huvudet?). Så just nu missbrukar jag hudkräm och läppsyl.

Men så för några veckor sen fick jag tips på en bra salva av min systers kollega. Hon använde den på läpparna. Jag har inte masat mig till Apoteket och köpt den än, men idag så. Då såg det ut som att jag hade läppenna av fnasighet på mig. Inte så snyggt. Ont gjorde det också. Så när jag gick på rast vid 16-tiden gick jag raka vägen till Apoteket. En tub salva fick det bli!

Sen dess har jag haft salvan på läpparna och herrejisses alltså! Fnasigheten är så gott som borta och läpparna är mjuka som bara den! Mirakelsalva! Kan definitivt tipsa om den om du har samma problem som jag. Har nu också lagt ett tunt lager på de torra delarna av ansiktet så vi får se imorgon om det har hjälpt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0