Snygg=kall.

Ibland får man offra sig. Även om det innebär att saker och ting på vägen dit inte känns så bra. Skor är ett sånt fenomen idag. För ute är det rent ut sagt helt för jävligt kallt! Sådär kallt att man helst legat kvar under duntäcket och ignorerat det som finns utanför. Sådär kallt att man helst hade velat stå i duschen under hett rinnande vatten i flera timmar. Sådär kallt att näsan fryser till is och liftrören gör ont. Sådär kallt att det enda man vill ha på sig är största och varmaste tröjan, raggisar, varma mjukisbyxor, halsduk och mössa och sen vira in sig i en filt. Så kallt är det!

Så... Det normala och helt klart smartaste att ha på fötterna är ett par riktigt varma skor. Ett par skor som håller fossingar och tår riktigt varma. Ja... Det vore det smarta, men hur snyggt är det på en after work?! Ungefär lika snyggt som att gå dit i de där mysbyxorna eller med en mössa på huvudet. Nej... Varmfodrade skor får inte sitta på mina fötter då. Ja, jag är mer ytlig än praktisk och det står jag för!!

I stället har jag tagit på mig ett par tunna boots. Helt rätt på en aw. Helt fel i vinterkylan. Men... Den som vill ha fin får lida pin. That's it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0