Upp och ned. Ned och upp.

Midsommar är över och det var en bra sådan. Tillbaka till Kalmartraditionerna som fick ta paus förra året. Alltid lika härligt att komma tillbaka till min gamla hemstad som ligger mig varmt om hjärtat!

Det är inte långt kvar tills jag får gå på lite semester. Bara nio arbetsdagar kvar! Dessvärre går det ju inte något vidare för mig med semester i år. Det får kortas, flyttas, minskas och dras ner och när det väl är dags att vara lite ledig... Jamen då slänger vi in lite saker som gör att semestern ärligt talat lika gärna kunde kvitta. Sakerna gör det svårt att koppla av och koppla bort. Ja, jag låter kanske negativ, men tajmningen på saker och ting är allt annat än bra det här året! Jag önskar bara att jag hade kunnat få vara lite ledig utan att känna ett stort moln med stress och press över mitt huvud. Utan att ha den där klumpen i magen. Utan att sitta där med vetskapen om vad som väntar när jag kommer tillbaka.

Det jag önskar och hoppas mest just nu är att saker och ting kommer att lösa sig snabbt. Snabbt och enkelt. Snabbt och bra. Att jag slipper köra maj månad i repris. Det är största fasan i det hela.

Men nu tänker jag positivt. Agerar teflon. Ignorerar stress och fokuserar framåt. Det är det enda jag kan göra mitt i allt. Tänka att allt ordnar sig. Förr eller senare. Gärna förr.

Dags att bege sig ut i solen!! Underbara sol!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0