Den "långa" manen.

Mitt hår är på väg att förfalla helt! Det är långt och raggigt. Utväxten groteskt stor. Möjligheten till snygg styling obefintlig. När jag kollar på spektaklet i spegeln ser jag bara en ljus hårhjälm som täcker toppen av huvudet.

Ja jag vet att det nog är främst jag själv som tänker på det och tycker så. Men det är med en nyfriserad, kort, blond och välstylad frisyr är liksom lite min grej. När håret ser ut som det gör nu trivs jag inte. Oavsett vad någon annan tycker och tänker.

Men nu börjar jag nedräkningen till jag får det fixat! Några veckor för sent, men sånt är livet. Nästa vecka ska det fixas. Kortas, ljusas, nyanseras och bli fint igen. Åh vad det ska bli härligt!

Så.... Vad ska jag göra? Samma som innan? Något nytt? Ge mig inspirerande förslag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0