Bästa jeansen.

Snygga jeans är enligt mig det absolut svåraste att hitta! Det är så många kriterier som ska fyllas för att de ska klassas som snygga - fin tvätt, rätt modell, tajta men jag ska ändå kunna röra mig (tjena att mäta barnskor om man inte kan sätta sig på huk!), inte för långa i benen (ja det går att lägga upp men jag tar mig aldrig för att göra det), snygg passform, framhäva former (läs: inte trycka ut små bullar vid sidorna eller magen), sköna.... Listan är låååång!

Än så länge har de där perfekta jeansen lyst med sin frånvaro. Jag har köpt x antal som har uppfyllt några av kriterierna men långt ifrån alla. De har till slut blivit liggandes och till slut bortglömda. Det är tråkigt för jag tycker att jeans är så snyggt! På alla andra utom på mig.

Så när jag och min syster åkte till New York bestämde jag mig för att det bannemej var dags att hitta dem. Jeansen för mig. Jag googlade runt lite och kom fram till att en modell som verkade omtyckt var Levi's curve id. En modell där de mätte fram ens kroppstyp och sen gick man efter den snarare än storlek. Perfekt! Kanske kan det finnas ett par för mig? Jag var ändå tveksam.

På plats i det stora äpplet letade vi oss till en Levi's butik och jisses vilken hjälp vi fick! Tjejen i butiken mätte och letade. Sa att jag var Demi curve, vilket enligt henne betydde en perfekt proportion från midjan och ner. Ehhhh?! Är det jag? Jag som aldrig hittar jeans som både passar i midjan och kring ben och rumpa. Upp till bevis!

Tjejen plockade fram olika tvättar och storlekar och döm av min förvåning när jag knödde ner mig i en storlek 26 (26?! Jag har inte 26 utan 28 eller 29 protesterade jag). De satt som ett smäck! Tajta som tusan men jag kunde enkelt röra mig. Lagom långa. Framhävde former. Perfekt passform på både midja, rumpa och lår. Inga bullar som producerades i sidan eller vid magen. Sköna, bekväma, snygga!

Så jag slog till på tre par. Japp! Bäst att passa på! De kostade knappa hälften mot hemma så varför inte passa på?!

Numera äger jag alltså tre par perfekta jeans. Jag älskar dem! Jag säger vara Levi's curve id! Testa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0