Helgen till ända. Fjärde veckan tar vid.

Så var det söndag igen. Sista semesterveckan börjar imorgon och jag vill inte att det ska ta slut riktigt än! Den här sommaren och den här semestern har varit njutning såhär långt! En av de bästa somrarna... Lovely!

Systeryster och hennes Niklas lämnade precis Göteborg och vi har haft en supertrevlig helg! I fredags åt vi god mat, drack lite vin och kollade The Italian job. Lördagsförmiddagen och en liten bit in på eftermiddagen tillbringade vi på stan innan vi gick hem för att kolla på film (jag och Amanda missade HELA filmen eftersom vi somnade...). När vi väl kvicknat till lite gjorde vi oss i ordning för kvällens aktivitet. För mig innebar detta grill i regnet och sen en god middag.

Efter det tog vi oss ner till Liseberg och körde femkamp. Det blev en mycket, mycket, mycket spännande femkamp där sista grenen avgjorde. Dessvärre var detta en kasta och pricka-gren, vilket är min sämsta gren. Ja, jag förlorade... Men jag vann Balderracet och fick en liten nallebjörn i pris. Denna döpte jag till Plutten. Tyvärr var Plutten bara i mina ägor i cirkalisa en timme. Sen gav jag bort honom till en liten flicka (kanske fyra år gammal) vars mamma hade försökt vinna ett gosedjur till sin dotter hela dagen. Oj vad de blev glada! Både mamman och flickan. Jag tror att Plutten får det bra i sitt nya hem. :)


Låt femkampen börja!


Mycket koncentrerad i golfen, en gren som jag vann!



Hur ska detta gå?!


Niklas lastar bananer!


Jag och Plutten... Nu är han bortadopterad och bor på okänd ort.



Amanda har alltid varit ett stort fan av de där apparaterna där man kan fiska upp gosedjur. Ni vet en sån med en stor klo och massa gosedjur!? Hon kunde stå vid såna i flera timmar som liten (ja, om vi inte hade dragit henne därifrån). Dessa skulle hon såklart testa igår!



Stor koncentration och planering!



Ska det nappa?



Något trillade ner!!



JAAAAAA!!!!



Marge blev Amandas!


Vi avrundade kvällen på Vino bar i Lorensberg. De har en supermysig uteservering och vi landade bekvämt i en soffa där vi tog oss något att dricka. Jag drack den godaste kaffedrink jag någonsin har smakat - No name yet. Kaffe, grädde, kaluha, rom och vaniljvodka. UNDERBART gott! Så där satt vi inlindade i varma filtar under ett jätteparasoll med regnet smattrande på tyget. Jag fick nästan lite höstkänslor... Illa...



Kaffedrink!


Idag tog vi superlång sovmorgon och sen har vi typ inte gjort något. Jätteskönt! Innan ungdomarna begav sig hemåt i den orangea partybilen åt vi på Johannebar i solskenet. En perfekt avslutning på en bra helg!

Härligt med besök! Jag hoppas att ni snart kommer tillbaka... Som sagt... Gärna på lite med permanent besök. :)

Nu halvligger jag på soffan och funderar över om jag ska ligga kvar eller bege mig ut på en löparrunda.... Tror att det blir till att ligga kvar. Kompenserar det med spinning imorgon i stället. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0