Helgmatsplanering med kurrande mage!

Gårdagens löprunda på strax över milen känns lite idag! Men det är väl det som är meningen antar jag. :) Får bli en ny runda på söndag tror jag.

Jag står just nu och funderar lite på vad jag ska äta i helgen. Konstigt nog är jag sugen på soppa. Jag är inte sådär överförtjust i soppa, men nu är jag av någon anledning sugen på det. Av alla soppor som finns är jag sugen på morotssoppa!! Jag älskar råa morötter, men kokta är inte min favorit. Hur går så mitt morotssoppsug ihop? Jag vet ju inte ens hur morotssoppa smakar.... Jaja. Jag ska hur som haver testa detta ikväll och receptet kommer såklart på min andra blogg. I övrigt så blir det nog paprikasoppa med bönor. Hur gott låter inte det liksom!?! Behöver jag säga att magen kurrar för tillfället och vill ha lunch?

Fredag idag. Jag jobbar imorgon så det blir en lugn kväll på soffan! Inte fel det heller. :) Förutom det bjuder helgen på jobb, eventuell blåbärsplockning, eventuellt umgänge med Maria, löprunda, tvätt och städ och ettårskalas! Inte illa. :)

Blåbärsplockning nämndes där i förbifarten. Jag fick lite inspiration av min syster och även av Therese och helt hux flux ville jag plocka blåbär! Vet inte vad som har hänt... Löpträning, soppa, kokta morötter OCH blåbärsplockning?! Ehhhh... Jag måste ha fått någon knäpp i huvudet. Men nu vill jag bara dra på mig mina rosa gummistövlar och bege mig ut i skogen och plocka massa blåbär som jag vill äta med mjöl, göra paj eller muffins på, mixa smoothies! Jag vill plocka blåbär! Men... Var i Göteborg hittar jag blåbär? Hemma i Småland var det bara att gå ett par hundra meter så fanns det skog och blåbärssnår. Här vet jag inte... Får ge mig ut på upptäcksfärd helt enkelt! OM jag nu kommer iväg. :)

Nu är det snart dags för lunch. En lite längre sådan idag för jag har inte haft ordentlig lunch på två dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0