Hur gick det då att zumba?

Jag kom precis hem från Friskis. Träningsvärken blev inte så mycket bättre, men vad gör väl det? Trött är jag i alla fall!

Så... Hur var då zumba? Det var superkul! Lite knöligt att få till ben, höfter, midja, armar, kropp... Allt på en och samma gång! Jag har ändå ganska lätt för step up, danspass och sånt... Men just de där latinamerikanska rytmerna och stegen går inte riktigt in i min hjärna lika snabbt. Men oj så roligt!

Fast... Jag såg inte särskilt dansant ut. Jag såg ut som ett 150 år gammalt kylskåp med stelopererade höfter med armar som slängde fram och tillbaka. Nu kanske du tänker: Men hallå! Kylskåp har ju inga höfter? Och inga armar heller för den delen... Jo, det här kylskåpet har det! :) Men jag hoppas och antar att det där med rörelserna, höfterna och takterna är sådant som kommer med lite övning. Eller? Och personligen tycker jag att det är lite charmen med ett sånt här pass... Att ALLA kan köra det! Skit samma om man inte är något dansproffs... Bara man har roligt!

Jag kommer definitivt att köra zumba igen och jag tycker att du ska testa det också!

Nu är det träningsvila tills på måndag. Egentligen hade jag tänkt packa med löparkläderna till Kalmar, men jag tror att tre pass på en vecka får räcka. Det är ju trots allt fortfarande semester! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0