Jag är en superstjärna!

Det sa Ola Salo i alla fall.

Jisses sicken konsert! Det var helt underbart bra! The Ark är absolut bäst live och jag sjöng och klappade tills jag knappt orkade länge. Om jag hade haft andra skor på mig och lättare väska hade jag säkert hoppat som en galning. Nu fick jag sjunga, skrika, klappa och liksom hoppa utan att fötterna lämnar marken. Det sistnämna låter kanske märkligt, men det känns i benen. :)

De spelade alla låtar jag ville att de skulle spela! Visst... Jag hade mer än gärna hört HELA Echo chamber, men den lilla spontanbiten av den och Let your body decide som Ola körde på slutet (då resten av gänget satte sig ner) fick räcka.

Jag har sett The Ark live några gånger och varenda gång är de super! Idag var alltså inget undantag! Ola och co gav järnet.

Tyvärr glömde jag min kamera, men tog några halvkassa bilder med mobilen.

 








På bilderna ser det ut som att vi står en bra bit ifrån, men det gjorde vi inte. Stod nästan längst fram, men mobilkameran ljuger lite. :)

Det allra bästa och sista låten ikväll - The Arks kanske bästa låt någonsin! - var helt fantastisk! Jag trodde att jag skulle skrika sönder min röst. Magiskt! Jag talar såklart om Calleth you cometh I.




The Ark på Skansen. Scenkläderna är något enklare än vad de hade ikväll... Ola i en något mindre smickrande frisyr...

Efter den här kvällen ändrar jag i lördagens låtlista. Ett par tre The Ark-låtar SKA in!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0