Jag har drömt om smärta...

Herrejisses vad trött jag är! Somnade runt 01.30 inatt och vaknade för en kvart sen. Kroppen fullkomligt skrek efter mat så det var bara att slänga i sig en tallrik fil med müsli och banan. Brunchen om ett par timmar ska bli underbar!

Inatt har jag drömt om smärta. Jag har haft så enormt ont. När jag vaknade upptäckte jag att jag visst hade jä*ligt ont i mina ben. Jag förstår det inte!! Jag har sprungit en mil flera gånger och ALDRIG fått såhär ont! Men jag gissar att det beror på två saker... För det första gjorde smärtan i foten att jag sprang och spände benen på något konstigt sätt för att på så sätt dämpa det onda. För det andra kan det vara så att mina ben helt enkelt inte är vana vid kullersten. Jag springer en del på asfalt, men inte på kullersten. Det är ojämnt och inte särskilt bekvämt att löpa på.

Efter en natts sömn känner jag att jag gjorde ett riktigt bra lopp ändå! Jag tog mig fasen runt en hel MIL!! För kanske 1,5 månad sen hade jag som längst sprungit 6 km och det gjorde jag sista året på gymnasiet (dvs 7 år sen!). Sedan dess har jag inte löptränat alls och att ta mig från noll till milen på bara ett par månader är bra! Sen att jag inte kunde nå mitt egna lilla mål på 57 minuter... Men jag fixade att springa en mil genom stan med konstant smärta och ändå komma i mål under timmen. Jag klarade något som jag för ett halvår sen hade sagt - ALDRIG I LIVET ATT JAG FIXAR DET!

Så även om jag fortfarande känner lite besvikelse över att jag inte kunde ge ALLT så är jag ändå grymt stolt över mig själv att jag klarade det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0