Jag luktar Jenka... Eller liniment...

Äntligen hemma! Sitter i soffan med ben som luktar liniment - eller det klassiska tuggummit Jenka som jag tycker att det luktar som.

Dricker en smoothie för att återhämta mig lite efter kvällens lopp.

Så... Hur gick det då? Det gick ok... Eller jag kom under målet - 60 min. Sluttiden blev 59:41 så jag får väl vara nöjd. MEN!!! Ja, det finns ett men. Ett mycket irriterande men... Jag hade mer att ge. Skit! Mitt inofficiella mål löd 57 minuter, men det klarade jag inte...

Varför gav jag då inte mer och pressade ett par minuter till? Jo, för att ungefär 1 km in i loppet fick jag ont i foten. Jag har aldrig någonsin fått ont i foten när jag har löpt innan, men idag fick jag det (SÅKLART!). Varje gång jag satte ner högerfoten kändes det som att någon stack en kniv rakt in i sidan på foten. Inte alls skönt kan jag tala om. När detta väl släppte någonstans i Haga/Linné - dvs ca 7,5 km in i loppet... Ja, då hade jag i stället utvecklat en smärta i benen eftersom jag hade sprungit och spänt mig på något konstigt sätt för att minska smärtan i foten.

Så när jag sprang upp längs Avenyn där massa folk stod och hejade på och där jag kanske hade 600 m kvar. Ja, där gick jag in i min egna värld. Stängde helt ute alla peppande hejarrop... Allt för att koncentrera mig på att ta mig i mål trots att det gjorde ont.

Därför är jag just nu arg. Just för att jag kände att jag hade mer att ge, men att mina ben återigen satte stopp för mig. Menmen. En 1799-1808e plats bland kvinnorna är väl ok? Jag står som 1808, men det är några som har samma tid så jag tycker att jag lika gärna kom på plats 1799. :)

Trots detta måste jag vara nöjd med mitt resultat! Det var första milloppet någonsin och min uppladdning blev inte alls som jag hade tänkt. Benen bar mig inte som jag ville och det är bara att gilla läget.

Nu siktar jag framåt - mot Göteborgsvarvet. Dubbelt så långt och jävligt mycket jobbigare! Känns avlägset nu, men om jag klarade Midnattsloppet med knappt 3 månaders sporadisk träning så borde jag väl fixa Göteborgsvarvet med 9 månaders träning? Jag tror det. :)

Dags att hoppa in och duscha och krypa till sängs. Imorgon väntar brunch!



Lite trött och med onda ben. Försöker vara nöjd, men jag behöver sova bort irritationen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grymt jobbat, du ska va stolt över dig själv : )

2010-08-22 @ 07:49:57
Postat av: mamma

Bra jobbat.Du fixade det !!!!

2010-08-22 @ 15:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0