Pippi-skor!

Jag har alltid problem att hitta snygga höstskor. Ofta vet jag inte vad jag vill ha och butikerna tycks inte heller veta det. Så det slutar alltsomofta med att jag kör samma som året innan. Tråkigt, men sant!

Förra året lyckades jag hitta ett par redan i augusti och jag var mycket tveksam till dem, men slog till ändå. Efter att ha haft dem på mig ett tag så älskade jag dem! Då levde jag i dem så mycket jag kunde. Eller mina fötter gjorde det.

Självklart kommer dessa underbara skodon plockas fram i höst också, men jag vill ändå ha ett par till att byta med. Jag har letat och letat. Surfat och strosat i butiker. Men attans. I år hittar jag inget! Antingen är de för klumpiga, för fula, fel färg eller för höga klackar. Jag var nära att ge upp...

Men så på lunchen sprang jag bort till Din sko. Jag struntade i plånbok eftersom jag knappt aldrig hittar något där. Mina fötter kräver skinnskor och de har inte mycket av den varan. Så idag! Då hittar jag dem - mina höstskor! Ett par ankelhöga kängor med lite klack (ganska mycket för att vara jag), svarta i äkta skinn och med pippi-snörning (du vet såna där hällor som man liksom snor snöret omkring?). Helt underbara! Visst... Liiiiite lika förra årets älsklingar, men de var ju lägre i skaftet, lägre skaft, satt inte åt runt foten och snörningen var bara för dekoration och inte alls samma sorts sko egentligen.

Slog jag till? Nej... Jag hade inte med mig plånboken... Dumma, dumma mig! Men jag gick såklart tillbaka efter jobbet och inhandlade skorna. Åh så fina de är! Nästan, nästan så jag längtar till hösten nu...



Liiiite fel nederdel bara eftersom tightsen knölar sig lite.



Finfina Pippi-skor



Lite lagom hög klack för lilla mig som inte alls brukar ha klack.



Snörhällor gillar jag! Lite skridskofeeling sådär.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud så fina : )

2010-08-25 @ 21:22:24
Postat av: Emelie Bellö

Åh, snacka om kärlek vid första ögonkastet!

2010-08-26 @ 08:07:02
Postat av: Anonym

Snygga, din stil;)

2010-08-26 @ 10:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0