Presentpåse och ljuvligt kvällsmål!

Sitter på soffan och dricker det sista ur mitt vinglas. Mamma och pappa har åkt hem, tyvärr... Jag tyckte att de skulle stanna över natten, men det får bli en annan gång. Mysigt var det ändå!

Jag gick hela seneftermiddagen och var otroligt sugen på kräftor. Så jag ringde pappa efter att jag hade slutat och frågade vad vi skulle äta. Och när han sa: Vitt vin och färska räkor. Oj så glad jag blev! De hade varit i Saluhallen och köpt färska räkor, ett gott rågsurdegsbröd och aioli. Till det drack jag och mamma ett gott Alsace-vin, medan pappa fick nöja sig med ett glas hemkokt vinbärssaft. Inte fy skam det heller. :)

Trots att det är varken jul eller min födelsedag så kom mamma och pappa med en liten presentpåse! Oj så glad jag blev! I den låg en parfym (en STOR flaska av min älskade Nina Ricci! Den flaskan jag har är nästan slut så det kom otroligt lägligt), två flaskor importerat vitt vin från deras vinresa i Frankrike och en vinöppnare som är gjord av en vinstock (också den inhandlad under deras vinresa förra veckan). Tack snälla mamma och pappa för den fina presenten!! Jag ska njuta av vinerna, dofta gott av parfymen och korka upp flaskor med vinstocksbiten. :)




Nu tar jag mig en kopp kvällste och förundras över hur mörkt det är ute... Klockan är ju bara 21.40!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0