Tidigt uppe. Tvätta, fixa, dona, packa.

Morgonstund har guld i mund.

Ja, så brukar man ju säga. Idag stämmer det. För idag står tvätt, fix, don och pack på schemat. Ganska skönt att vara uppe i tid faktiskt. Visst... En längre sovmorgon tackar jag inte nej till, men idag funkade inte det riktigt.

Kroppen gör fortfarande oooont! Men vad gör väl det?

Sakta, men säkert börjar jag få lite jobbpanik. Ni vet den där känslan som kan krypa sig in i kroppen när semestern börjar närma sig sitt slut? Jag hade mer än gärna haft några dagar ledigt till. Inte för att jag klagar! Fyra veckors ledighet är ju alldeles fantastiskt!! Men som alltid vill man ha lite, lite till. Men icke! På måndag är det tillbaka till vardagen och det med en rejäl långvecka! Måndag till lördag. Kickstart kallas det.

Nej, nu ska jag ta tag i mina måsten. Ingen rast, ingen ro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0