Världens bästa frukost!

Vad är det med vädret alltså!? Två dagar i rad har det visats regn, men det är sol! Jag klagar verkligen inte för sol är underbart, men jag har båda dagarna struntat i att ställa klockan eftersom jag har trott att det ändå ska regna. Och så har jag vaknat alldeles för sent och sovit bort hela morgonen och en liten bit av förmiddagen. Menmen...

Jag tänkte att jag alldeles strax ska sätta mig i solen och läsa lite. Underbart! Bara drömma mig in i bokens värld (just nu Sagan om ringens värld) och njuuuta!

Men först tänkte jag dela med mig av min absoluta favoritfrukost. Jag älskar gröt för det mättar bra och är gott. Men det finns en sak som är godare. Något jag kan äta hur mycket som helst av. Jag hade lätt kunnat äta det till frukost, lunch och middag! Jag älskar fil och müsli! Vanlig fil med osötad müsli på. Det får gärna vara lite torkad frukt, nötter, frön och/eller russin i den. Sen tar jag knappt en tesked socker på filen innan müslin skedas på. Bara för att få lite söthet på det hela. Sen rör jag runt och äter. Åh vad det är gott!! Jag har precis satt i mig en tallrik av denna gudomliga frukost.



Fil med osötad müsli. Idag med bitar av hallon och persika. Lovely!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0