Vem har stulit min busskur?

När jag kom ut i blåsten för en stund sen och tog mig till min busshållsplats fattades det något. Det såg lite tomt ut och jag upptäckte till min stora fasa att någon har stulit min busskur! Den är totalt försvunnen! Pytts väck! Vem är så ond att hon/han snor min busskur? Det är ju den som skyddar mig mot regn, snö och vind. Alltså sådana saker som stundar nu när det närmar sig höst och vinter.

Jag frågar mig... Hur kan någon bara ta busskuren? Tänker inte personen på mig och alla andra resenärer? Och hur i tusingen har han/hon/de kunnat ta med sig busskuren? En busskur är ju inte direkt en liten pryl att slänga upp på ryggen och rusa iväg med.

Vem är du som har tagit min busskur och vad gör du med den....? Kanske har du den i trädgården som trädgårdskur med en trevlig soffa, hammock eller hängmatta under? Eller som balkongskydd nu i höst och vinter? Kanske står du och grillar under den? Eller varför inte som något slags konstliknande föremål i ditt vardagsrum? Eller så har du gett kuren till dina barn så att de kan leka Barbie i naturlig storlek?

Oavsett vad du har gjort med den så kan du väl vara snäll att lämna tillbaka den? Jag saknade den i blåsten i morse! För du... Man snor inte bara en busskur sådär! 



Här stod den... Min underbara busskur, men nu är den borta. Stulen, försvunnen, gone

by the wind (eller kanske with the wind)... Lämna tillbaka min fina busskur TACK!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad snopet : )

2010-08-25 @ 10:14:06
Postat av: Johanna

Vad snopet : )

2010-08-25 @ 10:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0