Zumba bort min träningsvärk.

Det gör ont. Mina icke-existerande muskler gör ont. Axlar, bröst, rumpa, lår, biceps, rygg... Japp... Ni finns där. Det känner jag. :)

Men jag är lite av ett fan av träningsvärk (nej jag är inte knäpp! Träning är lycka och träningsvärk är skönt). Då känner jag att jag har tränat. Då vet jag att det kommer att ge resultat. För vad vore träning utan träningsvärk? Sen att träningsvärken kan vara lite i vägen, men på det stora hela är det ganska skönt när musklerna (eller icke-musklerna) gör ont.

Just nu har jag kommit in i något slags träningsstim. Det är bra! Nu ska jag bara hålla kvar vid det också. :)

Ikväll ska jag testa ett nytt pass som Friskis kommer att ha i höst. Just idag har de ett prova på-pass. Det handlar om Zumba. Ett slags danspass med lite latinamerikanska rytmer. Som jag har förstått det ska det vara otroligt roligt, jobbigt, svettigt, relativt lätt och ge enormt bra träning! Självklart måste jag testa och se om jag fastnar! Gör jag det så får det bli zumba i höst på träningsschemat!





Såhär ska det tydligen se ut... Nu är jag ju inte så dansant av mig. Jag dansar hellre än bra och jag ÄLSKAR danspass just för att jag får försöka se dansant ut. Så det här blir en upplevelse. :)


Har du testat Zumba? Hur var det? Har du några tips till mig som zumbagröngöling?

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag älskar det!! Själv är jag utbildad zumbainstruktör och kör två pass i veckan på dansskolan! Du kommer tycka det är galet jobbigt men såååå kul:) kram och lycka till

2010-08-04 @ 12:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0