Tipp tapp tipp tapp tippetippetipp tapp. Tipp tipp tapp!

Fredag! Underbart! Idag ska jag gå tidigare från jobbet så det är kortdag idag. Jippie! Då bär det av in till stan för att fixa den sista julklappen och så ska jag bara strosa runt och kolla i lite affärer som jag inte hinner till i vanliga fall (Läs: Balders hage och Pop Boutique!). Lovely! Kallt och vintrigt är det också.

Jag var så nöjd över mig själv i morse. Det är som skrivet fredag idag, vilket betyder träningsmorgon. Madde kunde inte komma med den här fredagen, men jag hade än en gång bestämt mig för att gå upp och traska dit. Fast... När klockan ringde 06.25 var jag så trött! Usch! Ingen träning idag! Så jag ställde om klockan och vände mig om för att somna om. Jag insåg dock ganska snabbt att jag redan hade vaknat och att jag lika gärna kunde gå upp. Sagt och gjort. Två minuter senare var träningskläderna på och jag satt i soffan och åt frukost. 07.02 stämplade jag in på F&S och en timme senare gick jag därifrån. Nöjd efter att ha kört lite roddmaskin och lyft massa skrot. Pigg, glad och nöjd! Underbart!

Grejen är att jag märker sån enorm skillnad bara sen några veckor tillbaka. Det är lättare att gå upp på morgonen. Det känns roligt att gå upp och träna på morgonen. Vanan börjar rota sig i hjärnan! Det trodde jag aldrig! Så om du precis som jag alltid har känt: Inte morgonträning! Det är jobbigt! Inget vatten i kroppen. Ingen mat. Gå upp tidigt. JOBBIGT! Testa! Ge det några veckor! För det blir lättare. Och du kan äta innan. Jag äter lite fil och müsli innan och så en rejäl tallrik gröt efteråt. Jag orkar såväl gym som spinning och löpning (körde ju 7 km förra fredagen!). Bara bestäm dig! När det har gått några veckor är det mycket lättare att stiga upp och träningen känns faktiskt rolig även om det är tidigt. Visst... Du kanske inte kan ge riktigt lika mycket, lyfta lika tunga vikter, springa lika snabbt eller ha lika mycket motstånd på spinningcykeln... Men vad gör väl det? Huvudsaken är att man kommer iväg och tränar! Det är min filosofi. :)

 

Så... Ikväll ska jag unna mig lite mörk choklad! Jag fick ju mitt eget paket i paketspelet i onsdags (te och choklad) så den chokladen ska jag äta ikväll. Supergod är den och du ska såklart få veta vilken det är ikväll!

 

Nu jobba! Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0