Raindrops keeps falling on my head...

Ibland kan jag tycka att sommarregn är bland det bästa som finns. Om det har varit fint väder väldigt länge och huden är lite sådär lagom sönderbränd... Ja, då kan en dag med ösregn vara väldigt skönt! Likadant om jag har massa att göra hemma - tvätta, städa, baka, laga mat osv. Då kan regnet göra mig glad. Eller om jag liksom har en såndär dag då jag inte orkar göra något utan det känns mer lockande att ligga i myskläder på soffan under en filt och kolla på film hela dagen. Då kan regnet komma som en befrielse.

Men ofta är sommarregnet bara onödigt. Speciellt när det har varit en låååång och kall vinter, följt av en grå och dålig vår som sedan har gått över i en lika kall och trist försommar. Då är sommarregn det sista jag vill ha. Då gör regnet mig ledsen och på dåligt humör.

Just nu är jag trött på regnet och gråvädret. Jag försöker vara positiv och tänka att det vänder, men ändå blir jag så less på det! Soldagarna har varit alldeles för få och regn- och grådagarna alldeles för många. Det är dags för solen att komma fram på allvar nu! Inte bara för en vecka eller några dagar. Utan för en längre tid!

GE MIG SOMMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0