Så var det då dags för fredagsmys!

Fredag! Oj så härligt och skönt. Om en vecka är det midsommarafton. Jag förstår inte riktigt vart det senaste året har tagit vägen! Det var inte längesedan det var midsommar och jag firade med goda vänner strax norr om Kalmar. Alldeles vid vattnet. Och nu är det snart dags igen! Den här gången blir det Kalmar igen och jag ser fram emot det. Håret ska (förhoppningsvis) lockas och bakelseklänningen ska på. Rosé i glaset och köttbullar på tallriken (sill är ett big no no!). Härligt!

Men först är det helg! Systeryster och Niklas kommer ikväll och det ska bli såååå roligt! Jag hoppas på fint väder och snälla, snälla... Liiiiite sovmorgon!

Gårdagkvällens bersåhäng blev mycket trevligt! Rabarbermuffins, flädersaft och lite bubbel. Kombinera det med trevligt sällskap och lite småkylig vind så får du min torsdag. Ser redan fram mot nästa bersåsammankomst för då blir det en eventuell räkfrossa. Fick tips på en märklig räkmackekombination som jag hoppas på att få testa.

Men... Nu är det lite jobb som gäller. Sen handla det sista (eller det mesta) inför mitt besök, baka lite glutenfritt bröd och slappa med syster och Niklas. Lovely!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0