Drömmen om en annan ögonfärg

Jag har i flera år velat ha färgade linser. Först var jag för feg för att testa linser. Jag tyckte att det kändes läskigt och obehagligt. Men när jag nu jobbar med linser och glasögon så känns det nästan lite fånigt att inte testa! Så sedan någon gång i somras har jag letat med ljus och lykta efter en lins som kan passa mig.

Min dröm är att kunna ha mandarinfärgade eller aquafärgade linser. Mandarin kanske låter skumt, men oj så snyggt! Lite ljusbrun färg som går lite åt mandarinhållet. Låter kanske luddigt, men otroligt snyggt!

Men... Japp det finns ett men. INGA linser tycks funka på mina ögon! De är för små, vilket resulterar i att det skaver som fanken! Jag testade en stor rackare idag, men det var en enda pina! Skav så in i norden och att det här är typ en av de bästa linserna som finns på marknaden... Ja, det märkte inte jag direkt av. För aj och blä vad obehaglig den var!

Så... Jag behöver alltså en större lins. Till min chefs stora förvåning. För hur stor lins behöver mitt öga egentligen? Ska jag behöva specialtillverka en lins för att det ska funka? Och kommer det ens då att fungera? Åh! Stora, konstiga, dumma ögon! Det är vad ni är! I alla fall när det kommer till linser. :)






Mandarinlinser


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0