I feel it in my fingers. I feel it in my knees!

I många, många år har jag känt av väderomslag i mina knän. Ja, det är sant! När vintern närmar sig börjar det krypa i knäna och göra ont. En svårbeskrivlig känsla. Jag kan närmast likna det vid växtvärk eller som att 1000 maskar kryper runt och gräver gångar inuti mitt knä.

Det låter kanske otroligt, men vissa år har jag kunnat förutspå att snön är på ingång. Med andra ord är jag lite synsk. :)

Jag minns ett år. Jag tror att jag gick på gymnasiet och det var höst ute. Den krypande känslan kom i knäna och jag sa till mina kompisar att snart kommer snön! De skrattade lite åt mig eftersom det ute var rätt fint och milt väder ute för att vara höst. Mitt svar på deras reaktion blev: Ni ska få se... En vecka senare föll snön.

Det är inte alla år det här funkar. Ibland kan jag ha ont i knäna ändå och ibland känner knäna inte av kommande snöfall. Men det är många gånger det stämmer. Det tycker jag är lite häftigt ändå. :)

Vart jag vill komma med detta något flummiga inlägg är att jag just nu har ont i knäna. En krypande känsla som påminner lite om växtvärk eller krypande maskar. Kanske betyder det att snön är på väg? Kanske har jag bara en ont i knäna-dag. Det är bara att vänta och se!



Kommentarer
Postat av: mamma

Äpplet fallr inte långt från trädet;) Kan meddela att det "växer" förmodligen bort !

2010-10-28 @ 14:39:17
Postat av: carina

Detta kommer jag ihåg från gymnasiet! :-)

2010-11-04 @ 23:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0