Oktober. Vad hände?

20101001

Dagens datum ser rätt skumt ut. Svårt att se vad det är för datum idag. Massa nollor och ettor i en salig röra.

Det är alltså oktober idag. OKTOBER! Vad hände? Nyss var det ju början av juli. Jag gick på semester, solen sken och luften var varm. Mina ben var bara och brunbrända. Det var Lotta på Liseberg, drinkar på uteservering, glass i solen, podradio på filten, utgång i sommarklänning... Det var sommar!

Frågan jag ställer mig är vart halva augusti och hela september tog vägen? Dagarna bara försvann och helt plötsligt är det höst. Ja, det var höst igår också. Men då sken solen och himlen var blå! Idag - oktober - är himlen grå och solen syns inte hur mycket jag än letar på himlen. Det är höst på riktigt.

Men jag försöker att inte deppa för det! Det är ju trots allt fredag. Så nu drar jag till jobbet och om några timmar tar jag en välbehövlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0