Ballongen som plötsligt sa PANG!

För exakt en månad sedan på datumet började jag på mitt nya jobb. På ett sätt känns det som igår. Det var igår jag satt med min chef på kontoret och malde på om både det ena och det andra. Allt han sa kändes svårt och obegripligt. Hur skulle jag klara allt det där? Samtidigt känns det som att jag har jobbat där längre. Det känns som att jag har varit på plats i flera månader för oj så mycket jag har lärt mig!

Under den senaste månaden har det känts ungefär som att jag har en ballong inom mig. Jag vill gärna tro att det är en klarrosa ballong. Lite cerise nästan. En ceriserosa ballong som långsamt, långsamt fylls med luft. Luften består såklart av kunskap, nya intryck, nya erfarenheter. Det är bra luft som stärker mig och ger mig energi! Jag lär mig så mycket att det liksom bubblar i hela kroppen min!

Trots lite motgångar och lite sånt dåligt så upplever jag ändå ett positivt rus av all den nya, braiga luften. Den fyller mig och gör att jag mår bättre än på länge!

Men... Som du kanske vet får det inte plats hur mycket luft i en ballong som helst. För om du fortsätter att blåsa ballongen större och större och större och större och större... Ja, då säger det till slut PANG! Ballongen spricker och all luft åker ur den på en sekund.

Idag sprack min ballong. Eller... Det var kanske lite att ta i, men någon lättade liksom lite och släppte ut en stor mängd luft. Min växande glädje- och kunskapsballong blev plötsligt mycket mindre. Bara genom några få ord.

Så nu sitter jag här på soffan. Luften har gått ur mig och jag vill bara försvinna för en liten stund. Bara för ikväll. Låta det hela smälta och samla lite ny energi. Ta nya tag imorgon igen. Eller kanske på måndag.

Jag vill att min ceriserosa ballong ska fortsätta växa! Det känns bra när den gör det! Och jag vet... Jag vet att när allt det här är klart så kommer det att vara så mycket bättre. Jag kommer att vara starkare och kunnigare än vad jag är just nu. Men... Det tar ändå inte bort det faktum att allt tydligen måste hända inom loppet av 2,5 v. Mjukstart? Nej, det existerar inte. Här är det hårdstart som gäller. Därmed basta. :)

Nu blir det fredagkväll! Punkt slut!



Min fina ballong


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0