First step.

Uppdatering
Måste faktiskt skryta lite för jag är sjukt stolt över mig själv. Jag har precis kört första träningspasset på över fem veckor. Förkylningen har definitivt gjort sitt och jag kände det tydligt i kroppen. MEN! Jag lyckades med att ta mig runt fem varv runt Mossen (hela rundan runt alla fotbolls- och tennisplaner). Det är 7,2 km. Jag sprang hela vägen och stannade inte en enda gång. Jag tog alla backar även om det var tungt. Och... Jag gjorde det på skapliga tiden 45 minuter och 30 sekunder. Visst... Inte en supertid, men med tanke på förutsättningarna var det en grym tid! Jag kände att jag hade milen i kroppen och hade nog kunnat pressa mig till två varv till, men jag vågar inte ta ut mig för mycket såhär i början.

Jag skulle ljuga om jag sa att det gick lätt. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är trött. Men jag klarade det! Nu ska jag bara träna upp kroppen så att jag orkar tre sådana här rundor i ett sträck. Hujedamej... Men jag har fem veckor på mig! Och mamma!! Jag önskar mig kött grillat av pappa, en gräddig potatisgratäng och den där goda whiskeysåsen som vi gjorde på julafton till middag och så gärna en goooood glass till efterrätt! Kom ihåg det för den 21 maj är det den middagen som gäller!

Kom igen nu då! Kom igen! 





Yes! Då drar jag igång. Första träningspasset på lite mer än fyra veckor. Eller är det fem? Jaja, längesen var det i alla fall och allt är förkylningens fel! Ja, och lite jobbet också kanske, men jag skyller allra mest på förkylningen som har suttit i under en herrans massa veckor.

Nu är den typ borta och jag är sjukt laddad för att komma igång igen! Göteborgsvarvet är knappa fem veckor bort och hur jag ska hinna och orka komma i form tills dess är en gåta, men jag ska såklart försöka! För runt ska jag. Oavsett om jag joggar en mil och går resten. I don't care. Jag ska ta mig runt de där förbenade 2,1 milen! Punkt slut! För säkerhets skull... Mamma och pappa! Var redo att plocka upp en utsliten dotter någonstans på vägen. :)

Så nu ska jag bege mig ut på en liten löparrunda i solen. Det blir långsamt tempo och inte särskilt långt. En liten mjukstart helt enkelt. Men från och med imorgon är målet att löpträna tre gånger i veckan. Minst. Bara jag håller mig frisk kan det gå! Yes. Det ska gå!

Och förresten! Jag skulle behöva lite klädtips. Vad bör jag ha på mig när jag springer Göteborgsvarvet? Jag har aldrig någonsin sprungit såhär långt och behöver tips på bra kläder. Ska jag ha tresvartstights, shorts, linne, kortarmad träningstop...? Jag behöver råd! Jag vet att några av er som läser har eller ska springa Göteborgsvarvet så snälla, snälla, snälla... Ge mig lite tips för jag behöver köpa nya kläder!!



Första rundan utomhus med "nya"skorna. Sist jag använde dem på löpbandet så slutade
det med en över fyra veckor lång förkylning. Hoppas på bättre tur nu! Och mamma!
Klaga inte på mina randiga strumpor...

Kommentarer
Postat av: Therese

En bra sportbh och insprugna skor. resten beror på vädret och vad du föredrar, linne eller tshirt. Svetsen and kan vara bra och hårband som håller håret på plats.

2011-04-17 @ 13:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0