Hej låren!

Sicket väder det är! Sol, klarblå himmel, värme! Lovely! Jag och Maria inledde vår uteserveringssäsong i söndags efter en eftermiddagsbio. Det blev räkmacka och vitt vin på Kungsportsplatsen. Det var ljuvligt! Mer av sånt tack. :)

När jag kom hem från jobbet igår kväll så kunde jag inte motstå frestelsen. Vädret gjorde det liksom omöjligt. Så jag svidade om till löparkläder och begav mig ut på en runda. 5,8 km på knappa 34 minuter. Det var lite tungt i uppförsbackarna i och med att låren var lite stumma sen rundan dagen innan. Men jag är ändå nöjd! Det känns som att jag har långt kvar till de där 2,1 milen bara. Jag vill så mycket mer och kroppen skulle säkert orka, men jag vill inte skynda för fort... Samtidigt har jag knappt fyra veckor på mig. Fyra veckor! Menmen... Jag ska fixa det!

Just nu har jag i alla fall otrolig träningsvärk i mina lår! Jisses! Jag är så stum och att ta sig upp från soffan är en smärtsam historia. Men det är underbart att ha träningsvärk igen! Det var ett tag sen. :)

Så... Imorgon blir det en ny runda. Jag ska försöka köra tre eller fyra pass i veckan nu och hoppas på att det räcker. Jag ska stå på den där startlinjen den 21 maj! Därmed basta!

Nu... Torka håret och göra mig lite fin. Sen bär det av till jobbet!




Kommentarer
Postat av: maria

Hur trivs du med skorna?

2011-04-19 @ 17:49:23
URL: http://mariaimono.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0