Kvällsläsning.

Sitter i min gosiga morgonrock, inlindad i en filt, uppkrupen i soffan. Benen är lite trötta efter 7,5 km löpning i vårsolen. Dagen har bara sprungit iväg. Det har varit tokilska och svordomar över en skrivare som inte ville funka, samtal med en av mina tjejer, en tjej som provjobbade för sommarjobb, jobbprat med min chef, referenssamtal, planering inför framtiden...

Det är idag precis en månad sedan jag började i min lilla butik. Det känns mycket längre sen. Jag har lärt mig så sjukt mycket. Även om det har varit otroligt mycket motgångar så är det så förbannat roligt att det inte spelar någon roll! Jag längtar till jobbet. Underbar känsla!

Just nu ska jag börja läsa lite CVn och personliga brev. Eller ja... Lite och lite. Strax över 60 stycken har det trillat in. Spännande! Imorgon ska jag ha första intervjun och jag är lite nerövs. Har jag rätta magkänslan för vem jag ska välja? Jag hoppas verkligen det!

Nej... Dags att ta tag i jobbgrejerna och sen blir det till att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0