Sluta förfölja mig!

Jag är så trött på min kropp! Ilska och frustration. Jag är typ sjuk. Igen. För en vecka sen kände jag mig frisk efter halsontet, hostan och hesheten (som ju var sjukdom nummer fyra hittills i år). Jag tänkte att jag väntar lite med träningen och drar igång till helgen. Bara utifall att. Göteborgsvarvet är ju bara sju veckor bort och jag har inte ens börjat träna än. Så till helgen... Ja då skulle här löptränas.

Så i onsdags... Då vaknade jag med en tennisboll i halsen. Ignorerade det så gott det gick. Jag skyllde på torr luft, brist på vatten, lite mycket jobb... Men i fredags gick det liksom inte att lura mig själv längre. Då var hostan tillbaka också. Igår kom snuvan krypande in i näsan. När jag vaknade för en halvtimme sen var det som att någon hade hällt sirap i huvudet, tryckt upp 1 kg bomull i näsan, tryckt ner en boll i halsen på mig och satt en liten gubbe med en kittlande fjäder i min hals.

Jag är så trött på bacillerna som förföljer mig! Sluta upp med det!

Om någon har en dunderkur för hur jag ska bli av med min sjukdom snabbt så mottages denna tacksamt! Jag vill inte ha något med vitlök eftersom jag tänkte jobba imorgon! Tipset får heller inte inkludera något jag inte har hemma. Jag orkar nämligen inte gå ut i regnet.

Så... Nu ska jag dra täcket över huvudet och tycka lite synd om mig själv. Jag ska försöka att inte få mer panik över det här j-vla varvet som jag ska springa om mindre än sju veckor (även här behöver jag tips! Hur ska jag komma i form på sex veckor?). Tack och adjö metspö!

Kommentarer
Postat av: Maria

oroa dig inte. Försök att stressa ner istället för att stressa upp ännu mer. Ett nytt jobb ger en stress så att det räcker och blir över... Än finns det tid kvar att få in lite löpvana. Du har en bra grundträning med tanke på hur flitig du varit på friskis. I värsta fall får du gå ibland under varvet, men runt kommer du definitivt.

Krya på dig. kram.

2011-04-03 @ 23:54:23
URL: http://mariaimono.blogspot.com
Postat av: Johanna

Så himla trist, kan inte basiluskerna bara försvinna.

Håller tummarna att du blir frisk snart

Kram

2011-04-04 @ 14:50:42
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0