Va... Är det påsk?

Ja, tydligen så är det så. Förra året lagade jag en härlig påskmiddag till mamma och pappa med råraka med löjrom, vitlöks- och örtkryddad lammstek med potatiskaka och rödvinssås och chokladfondant med hemgjord mangoglass. Mitt "träd" var dekorerat med lila fjädrar och i fönstret stod min enda höna. Jag hade köpt påskägg och vanliga ägg. Påskstök med andra ord.

I år har jag typ missat att det är påsk. Det blir ingen god lammstek eller äggfrukost med mamma och pappa. Påskägget lyser med sin frånvaro liksom fjädrarna och hönan. Påsk... Nej det blir nog ingen riktig påsk i år. Inte för att det egentligen spelar någon roll. I stället blir det jobb. Japp. Så får det bli!

Kanske köper jag ett litet påskägg till mig själv imorgon. Bara för att.

Jag vill i alla fall önska dig en glad påsk! Fira lite åt mig också är du gullig. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0