Vår ute. Vår på fötterna.

Sicket väder det var i helgen alltså! Underbart! Jag har försökt njuta så mycket jag bara kan även om min förkylning fortfarande sitter i och gör mig trött.

I lördags tog jag en välbehövlig sovmorgon innan jag putsade fönster och begav mig ner en sväng på stan. Det var helt underbart fint väder och jag passade såklart på att äta en glass i solen. På kvällen var det tjejkväll hos Maria som gällde och oj vad trevligt vi hade! Vi lagade kinesisk nudelwok och en chokladefterrätt som vi åt och till det kallt vitt vin och lite drinkar! Vi spelade Galenpanna och hux flux var klockan 02.30. Den där utgången blev alltså inte riktigt av, men vi hade trevligt och då spelade det inte någon roll. :)

Igår sov jag pinsamt länge. Jag var helt chockad när jag vaknade för jag brukar typ bara sova till senast 11-11.30. Men inte igår.... Då blev det ännu längre. Skyller på att jag kom i säng vid 04.30 i kombination med hemsk hosta och förkylning. Kroppen behövde det. När jag väl vaknat till liv gick jag ut på en promenad ner till stan där det var total kaos på grund av en demonstration. Jag fick gå runt halva stan för att komma dit jag skulle och tillbaka samma väg när jag skulle hem. Det var liksom folk, avspärrningar och poliser överallt! Även igår fick det bli en glass. En kulglass. Jättegott! Sen hade jag slappe på soffan hela kvällen och det var också välbehövligt!

Nu är det måndag igen och våren är fortfarande här! Jag är ledig idag och tänkte passa på att tvätta och städa. Kanske blir det också en promenad i solen. Vem vet?

Jag känner mig så glad i kroppen nu när våren tycks vara här. Det behövs inte den där extra koftan för att inte frysa. Vantarna kan läggas i jackfickorna eller väskan (vågar inte riktigt lämna dem hemma än). Benen behöver inte hasta för att riskera att jag ska frysa halvt till is. Nej... Nu är det sol och värme! På näsan sitter ett par fina solglasögon och på fötterna sitter de tunna vårskorna. Är det inte underbart så säg? Nu vill jag att det fortsätter såhär! Jag vill att det ska bli varmare. Men fram tills dess ska jag njuta av första våren. Lovely!


Vår på fötterna...



...och vår på näsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0