Härliga sovmorgon.

Åh idag har jag haft en underbar sovmorgon. Jag vaknade vid 08 och hörde regnsmatter på fönsterbläcket. Sovrummet var alldeles svalt eftersom den smugit sig in massa härligt krispig luft genom det öppna fönstret. Jag bestämde mig för att ligga och dra lite. Det blev två timmar. Lite slummer, lyssna på regnsmatter, röster från personer som passerade utanför, lite mera slummer och helt hux flux var klockan 9.50. Då klev jag upp. Jag hade kunnat ligga kvar ännu längre, men någon måtta på galenskaperna får det ju faktiskt vara. :)

Så... Denna morgon var regnsmattret och den svala luften uppskattad, men nu... Ja, nu får solen gärna komma tillbaka! För ikväll vankas det grillning i bersån med fina vänner och jag behööööver verkligen sol! Var ska vi annars sitta och äta?  Håll tummarna!

Nu blir det till att tvätta, städa, hänga in kläder i garderoben, handla potatissalladingredienser (hur mycket potatis behövs för att göra potatissallad till typ 10-12 personer?), baka baguetter, svänga ihop en liten chokladtårta, göra marinad, marinera kyckling och däremellan hinna duscha och göra mig grillredo. Jag har att göra. :) Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0