Nöjd.

Nu är jag i mål. Dyngsur. Snuvig. Nöjd. Jag bestämde mig för att försöka springa. Det trots att kroppen allra helst hade velat hem till sängen. Jag mjukstartade. Ville inte pressa mig för hårt. Hittade ett lugnt, lugnt tempo. Kilometrarna svepte förbi. Jag väntade på väggen. Punkten då hela kroppen skulle lägga av. Men det kom aldrig och efter lite mer än halva loppet skruvade jag upp farten. Sista 500 metrarna sprang jag snabbare än jag trodde att jag kunde.

Första 5 km sprang jag på 35 minuter. De sista 5 km på 28 minuter. Totaltiden? 1:03:50. Visst... Inte den bästa tiden, men det var lätt den skönaste milen jag har sprungit. Om jag hade vågat satsa från start hade tiden varit bättre, men efter förutsättningarna är jag sjuuuukt nöjd!

Så nu ska jag duscha och krypa till kojs. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0