Välkommen våren.

Medan andra springer och REA-shoppar i all hysteri så letar jag vårgrejer. Jag längtar efter att få klä mig i tunna blusar och sandaler. Jag längtar efter klara färger och lätta tyger. Kjol och bara ben. Jeansjacka och ballerina.

När HM-katalogen låg på hallmattan igår blev längtan starkare. Jag såg mig själv i färgglada byxor, tunna blusar, högklackade sandaletter och med solglasögon på näsan. Genast vek jag ner hörnen på sidorna där jag ska beställa något. Ja, jag vet att man numera kan köpa allt även i butik, men det är något visst med att få den där katalogen. Att få vika ner hörn, välja färger och beställa (det gör jag dock numera på nätet...). Att få ett sms att varorna finns att hämta. Att få öppna påsen och prova. Det lockar fram vårkänslorna på något vis.

När jag idag kollade igenom delar av vår vårkollektion blev jag bara ännu gladare! Färg, mönster, klackar och tankar om hur jag ska matcha skor med kläder. Den här våren och sommaren finns inga ursäkter. Jag ska satsa på lite färgglada skor. Matcha med mina färgglada kläder.

Åh vad jag vill ha vår. Typ nu. Typ imorgon. Typ nästa vecka. Inte sen. Nu.

Så när många andra letar febrilt i REA-högarna letar jag lika intensivt bland vårkläderna. De få som har kommit in. Idag gjorde jag första köpet. Ett fynd. En blus i en underbar ljusturkos färg. Ynka 129 kr på Vila. Jag kunde inte låta bli. Så nu ska den hänga i min garderob i väntan på våren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0