Vart är allt vatten?

Igår regnade och blåste det till förbannelse här i Göteborg! Jag höll på att blåsa bort när jag skulle ta mig till och från jobbet. Jag vet inte vad det är med mig och just blåst. När det blåser riktigt mycket tappar jag andan. Jag kan helt enkelt inte andas utan beter mig ungefär som att jag är på väg att kvävas. Någon mer än jag som upplever detta?

Hur som haver. Det kom väldigt Mycket vatten igår och jag har sett bilderna på tv och i tidningen. Vatten. Överallt. Bilar där bara taket syns eftersom resten är under vatten. Kaos står skrivet i texterna. Så när jag gick hemifrån innan tog jag stövlarna på mig. Tänkte att de lär nog behövas i allt vatten! Men när jag kom ut var det i stort sett snustorrt på marken. Var är vattnet?

Nu vill jag såklart inte ha massa vatten. Stövlarna tog jag för säkerhets skull, men ändå... Man blir lite förvånad...


Men nog om det. Om två veckor är det julafton. Om tre veckor nyårsafton. Idag är sista lördagsjobbet på ett bra tag (borträknat julafton). Imorgon är jag äntligen ledig. Då blir det lång sovmorgon. Japp. Så var det med det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0