Viktiga lärdomar.

Julafton. Denna dag har jag lärt mig två saker. Saker som kan vara viktiga att komma ihåg inför framtiden. Följande:

1. 2011 var året då jag nog tog i lite väl när det kom till julbaket. För om man tar med sig två stora ICA-kassar med knäck, tryfflar, kolor, pepparkakor och saffransskorpor hem till familjen och ändå lämnar 2 st 3 literspåsar med pepparkakor hemma.... Ja då har man nog tagit i lite för mycket...

2. Att slå in alla sina paket i lika stora skokartonger för att ingen ska se vad det är i paketen är en god idé i teorin. Vad inte alla (läs: jag) tänker på är att någon (läs: jag) måste kånka allt från hemmet till bussen. Från bussen till tåget. Från tåget till jobbet. Det som känns bra i teorin blir inte alltid lika bra i praktiken...

Men nu har jag kommit halvvägs med alla mina saker. Och även om det blev lite saker så slår det ändå inte julen 2005 när jag skulle åka hem från Kalmar och vara hemma i över en månad... Då hade jag så mycket saker att jag fick ta in sakerna i två omgångar på bussen och hur jag lyckades byta tåg i Alvesta är fortfarande en gåta.

Men dessa lärdomar vill jag nu önska dig en riktigt god jul! Själv har jag 4 h arbete innan jag får gå hem och ta julledigt. GOD JUL!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0