Jag behöver nya kläder.

Jag har egentligen massa kläder i min garderob och min byrå hemma, men mycket av det är egentligen sånt som jag aldrig använder. En hel del har jag inte använt på länge, länge. Ändå låter jag plaggen hänga kvar där. Men snart får det vara slut på det!

Garderoben behöver rensas och kläder läggas i klädcontainer. Sen skulle jag behöva köpa nytt. Sånt som jag behöver och inte bara sånt jag köper enbart för att det är snyggt (som typ alla mina fem miljoner blommiga sommarklänningar). Såklart ska det både vara behövligt och snyggt, men fokus ska ligga på behövligt!

Jag behöver nya snygga jeans (hatar att köpa jeans! Men jag behöver ett par snygga mörka jeans och ett par lite ljusare med slitning), ett par chinos med hög midja (lite mer snygghet än behövligt kanske...), snygga tröjor, en lite fräckare kavaj, blusar/tunikor och ett par vardagsklänningar. Jag behöver ett par snygga svarta pumps och lite ballerinaskor. Jag behöver en ny väska (note to self: något mindre den här gången så att du inte behöver riva ut halva innehållet för att hitta nycklarna) och lite underkläder. Jag behöver lite snygga halsband och örhängen. Jag behöver en ny basgarderob helt enkelt.

Det är mycket jag behöver och det är mycket jag vill ha. Men jag har bestämt mig! Jag ska unna mig det här. Ja, kanske inte allt jag vill ha men litegranna i alla fall. Jag ska köpa lite nytt fint inför våren och det ska vara planerade inköp! Inte bara ett plagg hit och dit utan det ska vara en relativt planerad shoppingtur där målet ska vara en fungerande garderob där jag liksom kan se ett mönster i hur jag har tänkt att kombinera allt.

Jag har såklart redan spanat in massa saker på nätet och det gäller egentligen bara att kika runt lite i butikerna, prova och slå till.

Här är ett litet axplock på sånt jag har hittat och ska kika närmare på. Har du något mer förslag på vad min nya garderob skulle kunna innehålla?




 
Bilder lånade från:

www.lindex.se

www.mandeldesign.se

www.nelly.com

www.dinsko.se

www.ginatricot.se

www.bikbok.se

www.zara.com

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Snyggt ! Shoppa på ;)

2011-02-11 @ 06:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0