Kan jag få en skön natts sömn nu kanske?

Återigen har det varit en dag i torktumlarens tecken. Det har känts som att hela jag har blivit körd i en torktumlare. Kroppen har gjort ont och varit öm. Jag har känt mig mörbultad. Alla spänningar inom mig har släppts fria nu när allt med nya jobbet är klart! Alla papper är påskrivna och jag har lämnat in min uppsägning (något av det värsta jag har gjort. Jag hatar att göra folk besvikna). Idag om fyra veckor har jag gjort min sista dag och imorgon om fyra veckor gör jag den första. Overkligt, underbart, spännande.

Jag känner mig sjukt nervös inför det som väntar och stundtals frågar jag mig vad jag har gett mig in på! Sekunden efter känner jag fjärilarna i magen och längtan efter att få ta nästa steg. Så håller det på om vartannat. Lite småpanik blandat med glädje och förväntan. Men det är ju inte så konstigt. Det är ett stort steg att ta och allt med det nya jobbet kommer att vara just nytt.

Nästa fredag ska jag åka dit och hälsa på en liten sväng. Säga hej och presentera mig. Vad säger jag då? Vad vill man som anställd veta om sin nya chef (känns galet att skriva det, men jag är ju tydligen det!)? Och så den ständiga frågan - Vad ska jag ha på mig?

Det känns pirrigt.

Men nu är i alla fall allt klart. Det jag bävade för mest - uppsägningen - är avklarad och det gick delvis bättre än jag trodde, delvis sämre. Alla mina spänningar och tankar har sakta, men säkert släppt under dagen och det är ju just där torktumlekänslan kommer in i bilden.

Så nu ska jag krypa ner i sängen och sova. Kanske kan jag äntligen få en god natts sömn. Det har inte varit mycket av den varan de senaste 3,5 veckorna. Därför hoppas jag att John Blund är med mig inatt och att han ger mig massa sömn och energi.

Jo förresten! Här kommer en bild på min nya frisyr. Den gör sig inte alls lika bra på bild som i verkligheten... Jag har fått massa beröm på jobbet av kunder idag. Två kunder (en 65 årig dam och en 40 årig man) kom in på jobbet och utbrast: Nämen så lik du är den där September! Jag tar det som en komplimang! Tack. :)





Dags att sova. Over and out, good night.

Kommentarer
Postat av: katja

Superfint!!



Sov gott. :)

2011-02-15 @ 00:25:24
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så snygg du är : ) grattis igen till jobbet. Kram

2011-02-15 @ 06:26:16
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0