Sjukstuga med en längtan efter chokladbollar!

När jag vaknade vid 03 natten mellan måndag och tisdag med magsmärtor och frossa trodde jag knappt att det var sant. Sjuk? Igen? Vad är det med min kropp just nu? Jag skulle ha kommit igång med träningen igen den här veckan (Gbg-varvet närmar sig med obehaglig snabbhet) och jag hade så mycket andra saker att ta tag i. Men icke. Soffläge var ett måste.

Idag mår jag betydligt bättre. Jag sov över 13 timmar inatt, men oj som jag rörde mig i sängen!! Det går ju inte ligga på något sätt när man har ont i magen. Speciellt inte på magen, vilket är min favorit. Så när jag vaknade vid 10 i morse låg lakanet i en hög på golvet och jag direkt på bäddmadrassen. Hejsan var jag hade bökat runt i sängen.

Det jobbiga är att jag inte kan äta. Allt jag försöker pilla i mig tar emot och nu har jag typ gett upp. Jag försökte med en skorpa, men den ligger lite halväten kvar på tallriken. Jag försökte med fil och banan och visst... Filen är borta, men bananbitarna ligger lite bruntråkiga i en hög på tallrikens ena kant. Blåbärssoppan gick ner hjälpligt, men vilken vuxen människa får energi av 1 dl fil och en liten mugg blåbärssoppa? Inte jag i alla fall.

Just nu är jag bara sugen på glass, muffins och chokladbollar. Alla de tre sakerna hade varit otroligt goda för tillfället och jag tror att min kropp hade fått i sig litegranna av det i alla fall. Problemet är ju såklart att jag inte har någon glass hemma (och jag tänker inte gå ut i kylan!) och jag har varken energi eller lust att baka muffins eller chokladbollar. Lyxproblem? Jag vet...

Jag citerar min kompis Maria: Varför finns det inte chokladbollshemkörning?

Jag undrar detsamma. Varför? Varför kan ingen vänlig människa starta just chokladbollshemkörning för tillfällen som detta? I så fall hade jag beställt en rejäl laddning med chokladbollar gjorda på riktigt smör, massa kakao och en rejäl dos kaffe i. Åh vad gott det hade varit!!

Nej... Nu ska jag sluta klaga och försöka få i mig den där skorpbiten som ligger där på tallriken och kollar lite surt på mig för att jag inte äter upp den. Kanske borde jag strö lite kokos och kakao över och låtsas att det är just en chokladboll? En tanke. :)

Tjingeling från sjukstugan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0