Det kliar i shoppingådran.

Och det är inte lite heller! Just nu känner jag för att göra en ordentlig rensning i min garderob (vilket verkligen behövs!). Jag vill lägga allt som jag inte använder i en klädcontainer och uppdatera min garderob. Det ska vara no mercy (lär behöva ha lite hjälp där va... Annars är det en stor risk att plaggen får bo kvar.). När jag tänker: Visst jag har inte använt det här på X antal år, men en dag kanske jag vill ha det på mig igen. Ja, då ryker plagget. För det som jag inte har använt på säg 3 år... Det kommer jag aldrig mer att sätta på mig. Så enkelt är det. Ändå ligger plaggen kvar där bara utifall att.

 

Sen vill jag shoppa! Det känns som att det var längesen. Jovisst har jag köpt ett plagg hit och ett plagg dit, men nu vill jag shoppa ordentligt! Jag vill gå på stan och köpa kläder som liksom passar ihop. Jag vill hitta de där perfekta jeansen (så perfekta det går i alla fall) och sen matcha ihop dem med lite blusar, tunikor och toppar. Hitta halsband som går att ha till. Jag vill hitta ett par fina vardagsklänningar eller kjolar. Så att jag får en sammanhängande garderob som jag kan trivas med. Det är vad jag vill!

Därför har jag avlagt ett löfte till mig själv. Ett löfte som jag bannemej ska hålla! Inget dåligt samvete, inga undanflykter. Löftet ska hållas! Ja... Om det går som jag vill då förstås!


Kommentarer
Postat av: mamma

;)

2011-01-25 @ 14:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0