Semestertrött? Jag?

Söndag. Äntligen lite ledigt! Jag tog en välförtjänt sovmorgon. Eller ja... Jag vaknade kl 07.15 och sen tvingade jag mig själv att ligga kvar i sängen. Så jag låg där och slumrade. Pendlade mellan någon slags sömn och vakenhet. Inte jättesmart. För när jag väl bestämde mig för att gå upp strax innan kl 10 så hade jag så enormt ont i huvudet och det har jag fortfarande. Varför går jag inte bara upp när sånt händer? Bättre att kliva upp kl 07.15 och slippa huvudvärken. Menmen... Jag ska väl lära mig en dag jag också. :)

Den senaste veckan har jag varit så otroligt trött! Det har varit jobbigt att gå upp när klockan ringer och jag har liksom känt mig lite ur fas. Jag kan för allt i världen inte förstå varför. Ja, fram till i fredags när min chef sa att det nog är för att jag ska ha semester om två veckor och att kroppen börjar gå in i semesterlunken. Satt lite tyst i telefonen och insåg att jag ju har semester snart!  Semester? Jag?

Förra året hade jag gått på min semester nu. Jag låg nog lite halvtrött på soffan efter räkfrossa och utgång kvällen innan för att fira semesterstarten. Då väntade fyra härliga veckors semester med sol! Jisses vad brun jag var. Då behövde jag semester. Jag började räkna ner flera veckor i förväg. Hela jag bara längtade efter att få vara ledig. Hela min kropp skrek efter vila och återhämtning. Jag behövde semester.

Men i år. Jag känner inte behovet. Jag hade nog lika gärna kunnat jobba för den där semesterlängtan har inte infunnit sig alls. Behovet av ledighet och återhämtning finns inte. Och jag vet varför. Arbetssituationen har förändrats och jag mår bättre där jag är. Jag är inspirerad och det är roligt! Därför behöver jag inte semestern. Trodde jag...

För nu har alltså kroppen börjat varva ner inför vad som komma skall. Mot min vilja. Omedvetet. Min hjärna förstår inte. Varför är kroppen trött? Men det är förmodligen för att jag har tio (eller är det nio?) arbetsdagar tills jag får vara ledig i två veckor. Det blir inte så lång semester i år. Det blev så. Jag får se fram emot nästa år... Då har jag TRETTIO dagars betald ledighet att ta ut. Hur ska jag kunna göra av med alla dem? Jag som inte ens har gjort åt 25 semesterdagar under ett år någon gång. Jaja... Jag ska nog hitta anledningar till att vara lite ledig. :)

Nu ska jag plocka lite här hemma. Ta fram vinbär ut frysen och koka saft. Bege mig ut på en löprunda och handla pajingredienser. Underbara söndag!

Axplock ur förra årets semester.


             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0