Tack stövlarna.

Regnet öser ner utanför fönstret. Det är rena rama höstrusket ute. Vad hände med sommaren? Var den bara här på ett kort gästspel? Jag vill inte ha jeans på mig. Jag vill ha klänning, shorts, kjol. Bara ben. Sandaletter. Ingen jacka. Solglasögon. Fräknar på näsan. Inte jeans, jacka, sjal, blek hud och långarmat. Nej, nej, nej. Fel, fel, fel.

Hur som haver. Jag misstänkte att det skulle börja regna så jag slängde ner mina stövlar i en påse innan jag åkte till jobbet idag. Tack för det! För när jag skulle hem öste det ner. Så... De må vara extremt kornblå. De må vara väldigt prickiga. Men ack så bra de är när regndropparna trillar ner från himlen.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0