Tack vädergudarna.

Jag sitter och kollar på smhi.se och deras tiodygnsprognos. Det ser inte så roligt ut kan jag säga. Riktigt skitsemesterväder! Idag - 13 grader och regn. Och imorgon... Ja, då blir det hela 16 grader! Stranden nästa?

Nej, jag ska inte vara bitter och klaga på vädret. Men om man har två veckors helt obetald semester och det blir höstväder... Ja, då är i alla fall jag inte så nöjd! Menmen. Jag får helt enkelt trosta vädret, ta på mig en blommig sommarklänning, blotta mina likbleka ben och gå ut i höstrusket! Blekblåa ben borde ju kunna bli senaste modeflugan!?

Japp. Därmed sätter jag punkt för vädertankarna och avslutar med ett konstaterande att mitt semesterväder på papper ser ut att vara rena rama skiten! Tack och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0