Flingor, flingor, flingor.

Jag har förätit mig på gröt. Jag har förätit mig på fil och müsli. Jag vill inte äta mackor. Jag är inte förtjust i ägg. *hmmm* Vad finns det då kvar att äta till frukost?

För ett par veckor sen blev jag så enormt sugen på fil och flingor. Det fick det bli. Jag köpte fullkornsflingor, men upptäckte när jag kom hem att de innehöll mängder av socker! Varför måste de stoppa socker i allt? Visst... Hellre det än sötningsmedel, men varför måste de ha massa socker i en fullkornsfrukostflinga? Onödigt!!

Flingorna var goda så jag åt dem. Kanske i lite mindre portioner, men jag åt dem. Så igår när jag skulle handla lite frukost så botaniserade jag bland Willys icke-existerande flingsortiment i hopp om att finna något med lite mindre socker. Jag hittade dem! Bredvid alla sockrade flingor stod dem... Fullkornshavreringarna utan socker! Utan sötningsmedel! Bara grova fullkornshavreringar! Jag gillar.

Så nu sitter jag och äter min nya frukost - mellanfil, skivad banan och fullkornsfrukostflingor. *mums*






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0